2008. augusztus 27., szerda

Nem értem






Másodszor fordul elő velem. Másodszor kérdezik ezt tőlem és a kérdéssel nem tudok mit kezdeni. Két különböző városban, két különböző orvos:

-Szülni szeretne?

Mi vaaaaan?

2 év alatt amíg nem voltunk itthon, olyan fejlettségre jutott Magyarországon a szülészet, hogy más módon is ki tudják varázsolni a babát az édesanyja pocakjából? Teleportálás vagy mi?

Rendben, tudom, hogy létezik császármetszés, de eddig naívan azt gondoltam, hogy az előre látható vagy váratlan szülési komplikáció esetén alkalmazandó műtéti technikát jelent.

Közben átsuhant az agyamon egy félelmetes gondolat: annyit romlott volna itthon a szülészeti ellátás, hogy biztonságosabb egy gyermeket "császárral" világra hozni?????

Komolyan nem értem.

Világosítson már fel valaki! (A rémtörténetektől azért kíméljetek légyszi, így is elég paralény vagyok.)

8 megjegyzés:

Mónika írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Mónika írta...

Szia!
Lassan kezdem utolérni magam!:) Persze eddig is olvastalak, de most írok is!:)Nagyon jó a szülinapos kockátok!:) Látom a tűzoltóautó nagy sikert aratott!:)Aztán a tüzijátékos és a videós bejegyzés is naggggyon jó.
Hát hogy ebben az egészségügyben mi van őszintén, már én sem értek semmit! Szerintem minden simán fog menni bárhogy is történik a vége császárral vagy anélkül!;-) A lehető legjobbakat kívánom!!! Puszi! Mónika

(Az előzőt azért töröltem mert a kisbetűket naggyal, a nagyokat meg kicsivel írtam!:-O)

Bogár és Gerti írta...

Nem tudom, de nem több fejpénz jár a természetes szülésért?
Viszont gyorsabb a császár az biztos :)
Ma hallottam, hogy (nem emlékszem hol) kimutatták, hogy a császáros gyerekeknek nagyobb százaléka esik bele a spontán (vagy hogy ) kialakuló diaétesznek... ha ezt tényleg bebizonyítják, nem hiszem, hogy kérdés lesz :)
De sajnos én is ismerek olyat aki nem akart szülni, meg is kapta a bemetszést :-S
Puszi

JuditAu írta...

Én úgy tudom, hogy a császárért többet fizet a a tb, mivel többe is kerül. Külön operáció ugyebár. De el nem tudom képzelni, hogy egy orvosnak miért jó ezt javasolni. Én császárral szültem mind a kétszer, de mind a kétszer természetesnek indultunk, csak nem sikerült...
Na összegezve nem egészen értem én sem, hogy miért kérdeznek ilyet. :(

Gabi írta...

No,ezt mi sem értjtük...:sSzkokán fiúk

sedith írta...

Én hirtelen másra gondoltam, a kérdést olvasván. Mármint, hogy megtartod-e a gyereket. :-$ Persze, ez már túl kései kérdés lenne, mégha alaptalan is.
Érdekes módon, ha itteni valakinek Magyarországra kell mennie valamilyen orvosi beavatkozás vagy bármi miatt, a legnagyobb szuperlatívuszokban beszél az ottani egészségügyről. Ha meg mondom (ilyen és ehhez hasonló bejegyzéseket olvasva), hoyg ejj, ott is megérik a pénzüket egyes orvosok, azt hiszik, félrebeszélek. Itt is vannak kimondottan császárpárti dokik különben.

Puszi: Edith

Névtelen írta...

Itt totál el van tévedve mindenki. Nem a fejpénzről meg a kockázatról van szó. Manapság már el tudják intézni, hogy bent maradjon a kisember. Nincs szükség pelenkára, tápra, kiságyra, stb. praktikus, olcsó, kis helyen is elfér, mindig kéznél van. :-)
EsztiBenci anya

szerintem orvosi szempontból egyszerűbb a császár, biztos, hogy munkaidőben történik és nem fogja esetleg vasárnap hajnali 3-kor csörgeti a szülésznő, hogy te éppen szülni akarsz, inkább altatásban (mert négyszemközt utána megsúgja, hogy epidurálist beszéltetek meg de elfogyott a szer de természetesen, ha bárkinek fel mernél emiatt háborodni, úgyis letagadja). De szép, sima képű babád lesz (már akinek ez a fontos).

mindenesetre minden jót kívánunk.

Ákombákom és Réka írta...

Pedig de jó válaszom lenne erre:)

Ákomék