2011. február 16., szerda

Bukta-update (recepttel)

Gyerekek hazaérve már az előszobában kiszagolták, hogy itt valami finomság készült. Pikk-pakk be is pusziltak egy hatalmas adagot. Figyeltem a hatást, de ugyanolyan lököttek voltak, mint egyébként. Mondjuk Noah autótologatás közben spontán lefejelte a padlót, melynek következtében a homlokán újabb feje nőtt. Ezt tekinthetném jelnek, de ő Noah, nála ez teljesen normális.
Máskor is készítünk majd házilekvárral, túróval, gyümölccsel vagy csokival.
Recept a következő:

A tésztához:
350 ml tej
30 g élesztő
50 g porcukor
250 g finomliszt
250 g rétesliszt
csipet
1 tojás
90 g vaj

A kenéshez:
olvasztott vaj

Elkészítés:

Élesztőt felfuttatom cukros tejben. Az összes hozzávalót behajilgálom a kenyérsütőbe és bedagasztom. Meleg helyen kelesztem. Lisztezett deszkán téglalapot nyújtunk (nekem 40x35 lett). Az egészet négyzetekre vágjuk (nekem 20 db lett). Rátesszük a tölteléket (nem középre). A töltelék oldaláról kezdve feltekerjük, majd sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Én lazán tettem, mert utána még pihentek kicsit és a végén össze is nőttek. Olvasztott vajjal megkentem a tetejüket. Sütőt előmelegítettem közben. (Hogy hány fokra arról fogalmam sincs, mert a mi őskövületünkön két állás van:a megégett és a nyers maradt). Kb. 20-25 perc alatt készült el.



2 megjegyzés:

Mónika írta...

Jól néz ki az biztos! Kipróbáljuk! Sok puszi Nektek! M

Gergő baba írta...

Guszta! :-)))))) Meg fogjuk próbálni! Köszi a receptet!
puszi, Gergő baba, Szabi, Ibolya