2009. február 1., vasárnap

Szegény malacka

Mindamellett, hogy a teljes disznóanatómia érdekelte, azért sajnálta szegény állatot.
A helyszín: Palóznak, falusi disznóvágás.
Na, persze nem vittük oda túl korán őket, így be kellett érniük némi véres edény, és hús látványával. A faluházban viszont részletesen megtekinthették miből is maradtak ki. 18 perces rövidfilmen látható volt ugyanis a tavalyi vágás – a kocsin megérkező hatalmas disznótól a kolbászig. A 2 kölyköt el sem lehetett volna rángatni a filmvászontól. Öcsi teljesen fel volt háborodva azon, hogy a filmben látható interjúalanyok olykor-olykor eltakarták a háttérben perzselődő malackát, azaz „nem játom, menj el!” beszólásokkal kommentálta a filmecskét. Nimródot legjobban a nyelőcső kérdése foglalkoztatta- mióta elmagyaráztuk neki, miért is nem szabad ennivalóval a szánkban tornagyakorlatokat végezni, azóta a nyelőcső témakör napi szinten jelen van nálunk. Végül nyelőcsövet nem láttuk, de szerencsére kiegyezett a bélbe töltés folyamatának megszemlélésével, mert az „majdnem olyan, mintha”.
Az ebédünk természetesen friss disznótoros volt. Miközben Nimródunk elgondolkodva jóízűen beleharapott a kolbászba, azért bizonyítandó, hogy vannak érzései, megjegyezte: „szegény, szegény malacka!”

9 megjegyzés:

Ildikó írta...

Épp a napokban beszéltük Apával, hogy kellene majd egyszer rendezni egy olyan "igazi" disznótort, a gyerekek kedvéért. :) (Persze a vágást - azaz szúrást - nem a háznál tervezzük, azt nem kellene látni az "alanyoknak")
Nyíregyháza tényleg jó hely, 6 évig laktam ott a főiskola idején és még azt követően, nagyon megszerettem. Ajánlom az állatkertet, a Múzeumfalut, az élményfürdőt, színházat(bár az itt is egyre rosszabb, legalábbis én nem vagyok kibékülve a modern színjátszással), szóval érdemes eljönni, akár több napra is! Most is gyakran járunk arra, mert csak 20-25 percre lakunk.
Puszi!

nuca írta...

:D:D:D Ez nagyon édes volt!:) Meg persze szegény malacka...

Ákombákom és Réka írta...

Én a mai napig elkapcsolok ha a tv-ben mutatnak. Gondolom ehhez köze van annak a ténynek hogy egy vidéki nagyszülővel sem rendelkezem.
De a srácok ügyesek voltak:)
Ákomék

JuditAu írta...

Ezen én is jót mulattam! :)
Kicsit sajnálom, hogy az én gyerkőceim valszeg egy ilyen jó kis disznóvágásból kimaradnak... Nekem is nagy élmény volt kisgyerekként a dédszüleimnél egy igazi disznóvágás, pörzsölés, hurkatöltés, stb. :)
És hát a jelszó azért: Szegény malacka... :))))

Évi írta...

Én meg sem merném grétának mutatni.Most is azért nem eszik húst, mert az oviban felvilágositották, h(gyerek)hogy a nyulat a nyakánál elvágják, hogy mi megegyük:-(((((.
De azért a fiúk belevalóak:-))).
Biztos finom volt szegéyn malacka.

Gondolom kiigazodsz ott az oldalon.backgrounds-ra klikk.Ott van egy csomó

Bogár és Gerti írta...

:) Igen szegény, de milyen finom :)
Puszi

Névtelen írta...

Sziasztok,
1. a nyelőcső témakör még nagyon jó. Nálunk Marcit egyetlen témakör érdekli: hogyan került a kistesó a pociba. A pocakban való növekedést már unja, az evőgép, a vér és a védekezőrendszer is uncsi már neki ;-)!
2. Azt mondták az aggódó Nagymamának a kollégái, hogy igazából semmit nem kell tudniuk rajzolni, ceruzát sem kell tudniuk rendesen fogni, pontokat sem kell tudniuk összekötni. Szóval nem aggódom. Marci másban ügyes :). Majd az oviban látja hogy a többiek miket rajzolnak és szép lassan lemásolja :).
3. szerintünk lány. aztán lehet, hogy csak azért érezzük így, mert annyira más a másik kettőtől. Nekem mindegy, hogy mi lesz, tehát nem azért húz a szívem afelé.
4. kitartást a végéhez, aztán majd, ha ti is nőttetek, meg mi is egy kicsit megnőttünk, akkor a Balcsi parton szervezhetnénk egy talit nyáron. Úgy tűnik milyen messze van, de szerintem annyira mégsem....ha a teendőimre gondolok semmiképpen nincs messze....

Judit, Pötyi és a fiúk

Virág írta...

Egészségetekre! :-)
Juliska, Rozi, Virág

Ákombákom és Réka írta...

Hogy vagytok?
Krisz