2009. május 1., péntek

Virág a Mennyből

Ezt jelenti a neve és nem, nem, semmi köze az arab eredetű Leila névhez.
Leilani hawaii eredetű név. Lei-az a virágfüzér melyet a helyiek az érkezők nyakába akasztanak üdvözlésül. Lani- a Mennyországot jelenti.
Hogy honnan jött a szikra?
Ehhez, minimum 2 és fél, de inkább 8 évet kell visszamenni az időben.
8 évvel ezelőtt egy konferencia kapcsán volt szerencsénk megismerni ezt a varázslatos kultúrát. Szerelem volt első látásra! Illetve inkább másodikra, mert a 23 órás repülőút után alig bírtuk nyitva tartani a szemünket. :-)
Akkor elhatároztuk, hogy ha gyermekünk lesz, hawaii nevet fogunk neki adni. A gyermekáldás azonban még sok-sok évet váratott magára és ezen tervünk szép lassan feledésbe merült. Egészen 2006 júliusáig, mikor megszületett az egyik barátunk kislánya, aki a Leilani nevet kapta. Azonnal tudtuk, hogy hawaii és mindkettőnknek nagyon tetszett, de mi akkor éppen Noah-t vártunk.
Aztán amikor kiderült, hogy (valószínű) kislányt hordok a szívem alatt, fellapoztuk a jó öreg Ladó féle utónévkönyvet. Ragaszkodva a „hagyományokhoz” N betűs lánynevet kerestünk. Bár voltak nagyon szép nevek, de egyiket sem éreztük az IGAZI-nak. És akkor beugrott. Hogy melyikünknek, arról fogalmam sincs, de egyértelmű volt, hogy ha törik, ha szakad megpróbáljuk. A nevet ugyanis anyakönyveztetni kellett. 2 hónapos procedúra, ami véletlenül sem úgy zajlik, mint ahogy azt az előírások rögzítik. Sebaj, aki mer az nyer: december 17-én hozott a postás néni egy borítékot, melyben benne lapult a határozat, hogy a nagyhatalmú Nyelvtudományi Intézet engedélyezi a Leilani nevet. Ezúton is köszönjük nekik! :-)
Igy lett a mi lánykánk az első magyarországi Leilani. És, hogy ezt a történetet, miért pont ma írom le?
Mert közmegegyezéssel (apjuk és én megegyeztünk :-) ) ma, május 1-én ünnepeljük Leilani névnapját. Hawaii-n ugyanis ma van a Lei ünnepe.
Múlt héten a névadó Luesch családtól egy kis csomag érkezett, benne egy eredeti hawaii babaruhácskával. Ma, a névnapja tiszteletére adtuk rá először. Isten éltessen kis Virágszálunk!


Mahalo Family Luesch!





11 megjegyzés:

Évi írta...

Akaertam volt kérdezni.Én egy filmben vagy valahol már találkoztam a névvel.És szép volt a történet.Csak nem tudom hol és mi is volt atz.De különleges szép.Nekem tetszik:-)).Tudom nem emiatt választottátok de leírtam:-))).És hogy mindháromnak egy kupacban van a névnapja, ez is ari.
Boldogat mindenkinek.csinipipi a csajos:-))))

Pusz Évi

Erika írta...

Isten éltessen sokáig, kicsi lány!
Mókusék

Virág írta...

Istenke éltessen! Igazi világpolgárnak születtél... :-) A neved pedig gyönyörű!!

nuca írta...

De szép történet, de szép név! Isten éltessen Leilani! És sajnos Nimród köszöntéséről lemaradtam, így ezúton pótolom... Nagyon-nagyon boldog névnapont "Kis"Nimródka!!! És most látom, ahogy Lencsi fotójára nagyítottam, hogy van fülbevalója, ami nagyon csini!!:) Mi is akarunk Zselykének és hétfőn megyünk a dokinénihez a háromhavi kontrollra ahol megcsinálnák. Csak nem tudom mi legyen, mert Zselyki minden elalvás előtt sodorja-pödri-ráncigálja a saját fülét... Jótanács, vélemény?:)
Puszi az összes Szépnevűnek meg az Ősöknek is természetesen!:)

Loihi írta...

Timi!
Kicsit én is aggódom, mert az én lógós-kapcsos babafülbevalóm lövettük be neki. A hölgy aki lőtte(eü dolgozó 1000 éve)azt mondta, nem lesz gond. Majd figyelgetem és ha sokat babrálja, veszek neki egy kicsi benyomósat.

Csajok!
Köszi a kommenteket és jókívánságokat!

sedith írta...

Hát akkor Boldog névnapot Leilani! Mint ahogy utólag Nimródnak is kívánunk.
Örülök, hoyg megosztottad a névválasztás történetét, nekem mindig tetszenek az ilyen sztorik. Itt nálunk, úgy tudom, nincs olyan, hoyg anyakönyveztetni kellene egy nevet, és főleg, mivel mi magyarok avgyunk, úgyis oylan neveket adunk, amilyeneket akarunk, úgymond. :) A kommunizmus idején viszont minden magyar nevet próbáltak románosítani.
NA bocs', ez nem igazán illett ide, de már leírtam.
Sok-sok puszit a gyönyörűséges eredeti hawaii Virágszálnak!;):)
Edith és a csajok

Névtelen írta...

Boldog névnapot kívánunk. A történet nagyon romantikus és megnyugtató, hogy a nevet, ezért nem ismertük eddig :)!
Láttam a fülbevaló kérdés másnál is meg van, ezek szerint nem csak az én problémám :)!
További szép májusi napokat!

Pötyi, Marci, Palkó, j.

JuditAu írta...

Boldog névnapot a kis Lencsinek! Gyönyörű neve van, és tündérien néz ki a hawaii mintás cuccban! :)))

DITTIBABA írta...

Gyönyörűek a gyerekek, isten Éltesse őket sokáig!

csibike írta...

Boldogot neki :) A történet nagyon megható, igazi családi legenda lesz, a kishölgy még az ükunokáinak is ezt fogja mesélni :))

Névtelen írta...

Az Igen, talan igy