2008. december 3., szerda

Minek nevezzelek?

Mindenkinek van valami „kísértete”, az enyém a palacsintasütés-többek között. Aztán tegnap Orsinál olvastam, hogy neki sikerült legyőznie a démonját, rájött a titokra.
Fú mondom, ez klassz- én is meg tudom csinálni, pláne mivel a „pancsinta” Noah egyik kedvence.
A recept, amely alapján készítettem anyukámtól származik, neki ugyanezekkel az összetevőkkel, ugyanezzel a serpenyővel, ugyanezen a tűzhelyen sikerült.
Lássuk:
15 evőkanál liszt,
5 ek kristálycukor,
2 tojás,
pici só
Tejjel simára keverem, aztán szénsavas vízzel palacsintatészta sűrűségűre higítom.
Na ezzel az utolsó ponttal lehet a baj: az úgynevezett palacsintatészta sűrűséggel.
Orsi azt írja, hogy neki eddig valószínű azért szakadtak szét a palacsintái, mert túl sűrű volt a tészta- ergo ha szakad higítom, aztán egyszer csak sikerül-gondoltam én.
Szakadt, higít, szakadt higít, szakadt, higít…etc
Az utolsó próbálkozásomat látva Noah gyanakodva megkérdezte- Mi ez? Pancsinta?
Hát igen- jó kérdés. Az utolsó túlhigított példány ugyanis már nem hasonlított semmire. Illetve ha oldalra fordítom a fejem és úgy nézem, akkor talán egy csomósra sikeredett krumplifőzelékre.
Na, ki jön hozzánk ebédelni?

Ha van vmi tuti kis tippetek, hogy hogyan tudnám elkészíteni a tökéletes állagú, nem szakadt palacsintát-kérlek ne tartsátok titokban!
Ilyet szeretnék:

5 megjegyzés:

Erika írta...

A mi tuti receptünk:
20 dkg finomliszt
2 tojás
4 dl tej (fele lehet bubis ásvány- vagy szódavíz)
1 ek olaj
2 dkg cukor
csipet só
A tésztát min. 1/2 órát pihentetni kell!
Sok sikert,
Macc

kpkry írta...

Nos, én nem kimért adagokkal készítem, de:
Annyi lisztet teszek az edénybe, amennyi palacsintát szeretnék. Vagyis ha többet akarok, akkor jól megdöntöm a lisztes edényt:) Ha keményebb tésztát akarok, akkor három tojás kerül bele, ha lágyabbat, pl. húsos palacsintának, akkor kettő tojás. Jól megsózom (vagyis nem csak csipetnyit teszek bele), hogy legyen íze a tésztának. Cukrot egyáltalán nem rakok bele, mert attól bizony leragad a serpenyőben. Tejjel higítom, majd keverőgéppel csomómentesítem. Egész sokáig kell kevergetni:) Mivel így eléggé levegős lesz, tejen kívül más folyadékot nem kap. Ha a tejszínnél sűrűbbnek hagyod, jó vastag lesz a tészta, a tejszínhez hasonlító állag az átlagos, és ha jó híg lett, akkor papírvékony is lehet a kisült tészta. Az könnyebben is szakad. Szóval ha kell, még tejet teszek hozzá, majd olaj, nem kevés, de ezt sem szoktam mérni, viszont tuti, hogy 1 ek.-nál több. Nem pihentetem a tésztát, és teflon serpenyőben sütöm, de ha anyámnál vagyok, ott a régi öntöttvasat használom, azt minden palacsinta előtt tollal éppencsak megolajozom.
Ha legközelebb sütök, kimérem a cuccokat:)
Remélem, érthető, és ha kipróbálod így, sikerülni fog:)

Áronanya

VKOrsi írta...

szerintem cukor sem kell bele

de majd átmegyek és sütünk :) :)

Bogár és Gerti írta...

Én is hasracsapva készítem, mert nekem nyilvánvalónak tűnik a palacsinta sűrűség, ami hígabb, mint a tejföl ;) :-D Valahogy velemszületett a főzési tehetségem :-D , de van egy tuti receptem nekem is, csak fel kéne mászni a könyvért.
Ha érdekel majd küldöm ;)
Puszi

Mónika írta...

Húha én is tudtam valamit, de 4 éve már csak gluténmenteset csinálok. Sikerülni fog! Haribo-ból nem mind jó, de rá van írva arra amelyikben van glutén. Pontos listát nem tudok csak azt az 1-2 fajtát amit mindig veszünk. Sok puszi! M.