2009. szeptember 10., csütörtök

Elkezdődött

az ovi. Kicsit nyögvenyelősen. Nyögtem és nyeltem. Őszintén gondolom, hogy a mi ovinkban nagyon kedves és remek emberek dolgoznak, viszont nem bírom megérteni, hogy miért misztifikálják túl a "beszoktatás" kérdéskört.
Anyaként érzem, hogy mi jó a gyerekemnek és mi nem. Noah egész nyáron az ovit várta. Az óvoda kedvéért szokott le 1 nap alatt teljesen a pelusról. Amikor elfújta a 3 gyertyát, már másnap indult volna az oviba. Nem volt benne semmi félelem.
Mi sem hullattunk könnyeket, hogy "jaj, jaj, mi lesz velünk, felnőtt a kisfiunk", természetes dologként kezeltük, hogy ez az élet rendje.
És akkor jön az óvónő (akit egyébként nagyon szeretünk és ő Noah kedvence) és próbálja belém és a gyerekbe szugerálni, hogy hát ez milyen nehéz, meg elszakadás, meg elválás, meg szegény gyerek, ugye hiányzik anyukád blablabla. Erre persze bizonytalan lesz anyuka, elbizonytalanodik a gyerek, érzi valami nem stimmel,és innentől kezdve önbeteljesítő jóslat az egész. Komolyan mintha egymás ellen dolgoznánk.
Summa summárum ennek ellenére már első nap otthagytam, nem maradtam, nem työntyögtem. Gyerek elhúzott játszani. Délben érte mentem (az óvoda kérése volt, hogy az elején még ne aludjon ott.), és a gyerek egy orbitális hisztit vágott le, hogy ő bizony nem akar hazajönni. Még az utca is visszhangzott, ahogy jöttünk haza. Röhögtünk is itthon az apjával, hogy nekünk nem a beszoktatás, hanem a kiszoktatás lesz a gond.
Másnap szintén vidáman ment, majd délben sírdogálva találtam az ebédlőasztalnál. Nem evett semmit. "Hiányolja az anyukáját"-mondták a pedagógusok. Odasiettem, kérdezgettem mi a baj? Elzokogta, hogy beverte a fejét a mosdóba, azért sír. Kérdeztem a gondozónőt valóban beverte-e a fejét. Ja, igen és lenyomták neki kanállal. Szuper. Hiányzik az anyukája. Ja. Megpusziltam a bibit és gyorsan a szájába kanalaztam a tányérján lévő érintetlen ételt.
De éreztem, hogy megtört benne valami.
Másnap alig akart oviba menni. Kicsit pityergett. Mondtam neki, hogy délben jövök. Puszi és otthagytam. 1 óra múlva odatelefonáltam. Semmi gond. Délben robogtam érte. Hallottam a folyosón, hogy büszkén dicsekszik, milyen ügyesen megette az ételt. Mázsás szikla hullt le a szívemről.
Csütörtökön sem akaródzott elindulni. Kevesebb nyöszörgés. Pénteken már semmi.
Hétfőn minden gond nélkül indultunk és azóta is megy minden a maga útján.
Persze még inkább figyelő üzemmódban működik és inkább a felnőttek társaságát keresi, de ez szerintem teljesen természetes egy alig 3 éves gyereknél.
Hát így kezdődött.

10 megjegyzés:

? írta...

Azért örülünk, hogy végülis jó lett a beszoktatás. Én például fogalmam nincsen, hogyan fogom Marcit visszaszoktatni. Esze ágában sincsen menni :(.

Náthára javaslom a coryzalia-t igény szerint eleinte 3 óránként, ahogy javul kevesebbet.

Parlagfű: ambrosia 15 napi 3x5.

Persze csak ötlet, hogy nálunk mi vált be:). Mivel én erőteljes gyógyszerellenes vagyok (mióta megismertem az Uramat :)), ezek homeopátiás bogyók :).

RJMPP

Évi írta...

Igen a rinya elbizonytalanitja a gyereket, de mér ell amúgy belészuggerálni, hogy ugye hiányzik anyukád??

ha meg beveri a fejét és nem vigasztalják mééééég jó, hogy sír..

Anyám...
azért a végére csak sikerült neki is.
ÜGYES!!

Pusz, Csajócák...

nuca írta...

Ügyes nagyfiú Noah, gratulálunk az első napokhoz! És köszi, hogy megosztottad velünk a történteket, számomra tanulságos. Mi is próbálgatjuk kicsiben, most fog kezdődni nekem az ESL, bár nem hiszem, hogy sok órán részt veszek majd egyelőre:)

Bogár és Gerti írta...

Valami ilyesmit várok Én is Bogártól, remélem nem kell hetekig szoktatgatni nálunk sem, mert nem igen vagyok oda a dologért... ha ott vagyok úgyis rinyál, ha meg nem, még jól is érzi magát :P
Büszke lehetsz a KisNagyfiúra!
Puszi

Ákombákom és Réka írta...

Látod, a gondolta teremtő ereje....
Azért jó hogy jó a vége:)
K

Gabi írta...

Szerencsére itt,nálunk az oviban teljesen a szülőre bízzák a beszoktatást.Ki hogyan gondolja,ott hagyja a kicsit már első nap,vagy egy-két délelőttre együtt mennek eleinte.
Reméljük,hogy szután a kisebb akadály után minden simán fog menni!:)
Szkokán fiúk

JuditAu írta...

Nem tudom, hová lett a hozzászólásom, pedig a második lettem volna a sorban... na mindegy. A lényeg, hogy a mesterséges akadályokat átugorva sikerült a beszoktatás végül, ügyesek vagytok! :)

? írta...

Sziasztok,

Be is ugorhatnátok hozzánk :), itthon vagyunk és "unatkozunk"! aztán mi is megyünk nyaralni, de ez szintén titok még.
Nálunk volt kocsicsere, mert nekünk is a biztonságosabb, emiatt nagyobb ülések vannak. Recaro és Römer King. Toyota Avensis verso lett, mert abban hátul három teljes ülés van :). De mire a kiscsaj bekerül az ülésbe tavasz vége felé, akkor üléscserék lesznek: Lackó-Palkó ülését megörökli a Réka, átül a Marciéba és remélhetőleg Marcinak olyan új ülést kell csak, ami magasító, vagy...
egyik ismerősünk akiknél a három nagy már hátul ül, elvileg beférnek a toyota corolla-ba, igaz az ajtót nem egy laza mozdulattal csukják be....

segítettem? :(

RJMPP

Virág írta...

Eszter! Nem te mentél ma úgy fél 4 előtt valamivel az oviba egy szürke renault-val Csopakon?? :-)

sedith írta...

Hát, tudod, nekem is ez az érzésem a beszoktatással. Hogy nálatok túlmisztifikálják a dolgot. (Mint sok más mindent is.:P) Itt bevittem Krisztát első nap és é első naptól ottmaradt, ottaludt, evett meg minden Aztán a 3. napon ismét én vittem, akkor maradtam egy kicsit, hoyg fényképezgessek, de olyan jól elvolt, hoyg csak. Boró is szívesen ment mindenfelé. Voltak síró gyerekek, és bár az óvónők foglalkoztak velük, azt nem mondhatom, hoyg tutujgatták őket. Kérdeztem, nem maradhat az anyukája vele? Mire azt mondták, ha 5 napig marad az anyuka akkor a 6. napon fogja ezt csinálni, és akkor már jobb, minél hamarabb túlesni rajta. Másnap délután a kislány (én éppen egy kislányt kaptam el nagyon sírni akkor) önfeledten játszott a csoportban.
Pl. volt olyan, hoyg reggel Kriszta azt mondta, nem akar oviba menni. Meg sem hallottam, és mintha semmit sem mondott volna öltözött tovább és indult jókedvűen. Szerintem nyugdtan szólj az óvónőknek, hogy Noah-val mellőzzék az ilyen dolgokat.
Örülök, hoyg végül ilyen jól ment minden nálatok is!:)